
1. „Regioninių produktų, atspindinčių krašto istoriją ir kultūrinį paveldą, rinkodaros didinimas ir pritaikymas turizmo skatinimo reikmėms“ Projekto metu bus sukurti du turizmo paslaugų paketai „Rojaus keliu“ ir „Mažosios Lietuvos lobiai“, sutelkti rajono turizmo paslaugų teikėjai bendrai veiklai. Turizmo paketai taps regioniniu produktu. Turizmo paslaugų paketuose per lankytinus objektus ir edukacijas atsispindės krašto kultūros paveldas, o turizmo paketo paslaugas teiks turizmo paslaugų teikėjai iš septynių seniūnijų - Seredžiaus, Veliuonos, Raudonės, Skirsnemunės, Jurbarkų, Smalininkų, Viešvilės. Krašte veikiantys namudininkai bus skatinami savo produktus pateikti patraukliai turistams ir atveriamos naujos galimybės regioninių produktų pardavimui – sukuriama E-prekybos platforma, kuri bus prieinama per Jurbarko turizmo ir verslo informacijos centro svetainę.
Uždaviniai:
Projekto naudos gavėjai – Jurbarko rajono turizmo paslaugų teikėjai ir regioninių produktų gamintojai. Visos projekto veiklos orientuotos į turizmo paslaugų ir regioninių produktų kokybės kėlimą, pardavimų didinimą ir rinkodarą. Projekto veiklomis turizmo paslaugų teikėjai ir regioninių produktų gamintojai bus skatinami bendradarbiauti ir savo paslauugas/produktus turistams parduoti kaip bendrus paketus. Projekto vykdytojas – Jurbarko turizmo ir verslo informacijos centras – numatytomis rinkodaros ir marketingo priemonėmis didins turizmo paslaugų/produktų žinomumą, skatins elektroninę prekybą.
Projekto veiklų įgyvendinimo pradžia – 2018 m. vasario 15 d., numatoma pabaiga – 2019 m. rugpjūčio 15 d.
Projekto vertė – 13 529,07 Eur.
1. "Istorijos atspindžiai Jurbarko senamiestyje" Jurbarkas - istorine praeitimi turtingas miestas, 2019 m. švęsiantis 780 miesto įkūrimo jubiliejų. Atkurtos Lietuvos šimtmetis paskatino pasižvalgyti, kuo Jurbarko miestas gyveno prieš šimtą metų, kaip atrodė to meto miesto gatvės, kokia tautinė sudėtis vyravo mieste, kokiais verslais ir amatais vertėsi miestiečiai, kur pulsavo miesto širdis. Istoriniai šaltiniai teigia, kad viena seniausių ir pati svarbiausia tuo metu buvo Kauno gatvė, kurios pavadinimas iki šių dienų nepakito. Kauno gatvė buvo pagrindinė prekybos arterija, joje veikė daugybė parduotuvių, viešbučiai, bankai, kino teatras, alaus urmo sandėlys, geležies ir žemės ūkio mašinų krautuvė, beigėlių kepyklėlė, skalbykla, kirpykla, dantų gydytojo kabinetas. Šioje gatvėje jau nuo seno stovėjo medinė sinagoga (vėliau pastatyta ir mūrinė) ir katalikų bažnyčia - ši gatvė buvo laikoma Jurbarko miesto centru, o dabar - senamiesčiu. Po I pasaulinio karo Jurbarko mieste gyveno 42 proc. žydų, šiek tiek rusų, lenkų, vokiečių - visų tautybių žmonių pėdsakų likę Jurbarko miesto istorijoje. Šiandieninėje Kauno gatvėje vis dar stovi daug pastatų, menančių gyvenimą prieš šimtmetį, daugelis jų - sutvarkyti, radę savo (daugiausia prekybinę) paskirtį, gatvės išplanavimas nepakitęs. Kauno gatvė - vienas iš lankomiausių Jurbarko miesto lankytinų objektų. 2013 metais Kauno gatvė atnaujinta: pertiestas grindinys, sutvarkytos viešosios erdvės - šioje miesto vietoje gausu ne tik pačių miestelėnų bet ir turistų. Projekto tikslas - sukurti kultūrinį maršrutą Jurbarko miesto Kauno gatvėje, įprasminant šios gatvės istoriją mažosios metalo plastikos objektuose, edukacinėje priemonėje ir lankstinukyje, o patį maršrutą pristatyti visuomenei 2019 m. pirmąjį gegužės šeštadienį. Uždaviniai:
1. Surinkti istorinę ir vaizdinę medžiagą apie Kauno gatvę (nuo 1918 m.), išgryninant įdomiausius faktus ir parenkant tematiką ir vietas mažosios metalo plastikos objektams; 2. Sukurti ir pastatyti 7 mažosios metalo plastikos objektus Kauno gatvėje; 3. Sukurti Kauno gatvės istoriją reprezentuojančią edukacinę priemonę uždengiant netvarkomo namo šoną ir fasadą; 4. Išleisti lankstinuką apie Kauno gatvę su užduotimis vaikams ir suaugusiems; 5. Suorganizuoti kultūrinio maršruto pristatymo renginį, kuriame dieną programą atliktų Jurbarko mieste gyvenusių tautinių mažumų atstovų kolektyvai, o vakarėjant visuomenė būtų kviečiama į ekskursijas po Kauno gatvę.
Projekto vertė – 34 836,00 Eur.
2. „Jurbarko rajono turizmo paslaugų teikėjų ir vietos produktų gamintojų kompetencijos tobulinimas“ Jurbarko rajone turizmo paslaugas/produktus teikiančių subjektų personalui stinga kompetencijos rinkodaros ir marketingo srityse. Dauguma paslaugų/produktų teikėjų savo darbo specifiką išmano gerai, bet dėl minėtų žinių stokos nėra tinkamai pasiruošę savo paslaugas/produktus pristatyti šiandieninei rinkai, trūksta gebėjimų naudotis naujosiomis technologijomis. Turizmo paslaugų teikėjai ir vietos produktų gamintojai yra nepasiruošę paslaugas ar produktus pristatyti internetinėje erdvėje ar prekiauti internetinėse parduotuvėse. Taip pat jiems neužtenka žinių, kaip savo paslaugą/produktą padaryti išskirtiniu aplinkinių rajonų panašių paslaugų/produktų kontekste, kad jų paslaugos/produktai būtų pozicionuojami aukščiau. Projekto tikslas: suteikti reikiamos kompetencijos turizmo paslaugų tiekėjams ir vietos produktų gamintojams rinkodaros ir marketingo, bei turizmo paslaugų kokybės kėlimo srityse, siekiant skatinti jų verslų plėtrą. Bus organizuojami mokymai šiomis temomis:
· marketingas socialiniuose tinkluose; · prekių ir paslaugų įvedimas į rinką; · paslaugų ir prekių pardavimus skatinanti tarpasmeninė komunikacija; · stalo etiketas ir aptarnavimo kultūra; · geroji patirtis kuriant turizmo paslaugų paketus.
Projekto vertė – 9 674,20 Eur.
4. „Skambantis Jurbarko dvaro parkas“
Projekto tema - Jurbarko dvaro parko pažinimo skatinimas ir pritaikymas šiandieninio kultūrinio turizmo veiklai, vykdant periodinius edukacinius audio renginius. 2014 m. baigta Jurbarko dvaro parko ir dvaro priklausinių rekonstrukcija, sukurta turizmo infrastruktūra ir erdvės kultūriniam turizmui plėtoti. Rekonstruota dvaro teritoriją juosianti tvora, sukurtas takelių tinklas parko teritorijoje, kuris leidžia patogiai pasiekti lankytinus objektus, atlikti archeologiniai kasinėjimai centrinio dvaro pastato vietoje, nustatyti ir nužymėti buvusio pastato kontūrai, nutiestas dviračių takas, Mituvos upėje įrengta prieplauka plokščiadugniams laiveliams, sutvarkyti želdinių plotai. Buvusiuose Jurbarko dvaro pastatuose veikia Jurbarko krašto muziejus ir Jurbarko turizmo ir verslo informacijos centras. Dvaro parkas yra gausiai lankomas vietos žmonių bei turistų. Norint aktualizuoti šį kultūros paveldo objektą, teritorijoje organizuojamos įvairios kelendorinės ir valstybinės šventės, bet per mažai dėmesio skiriama pačio objekto istorinei praeičiai, o ji ir yra įdomi Jurbarko dvaro lankytojams. Norit pritraukti kuo daugiau lankytojų reikia inovatyvių sprendimų, kaip išsiskirti iš aplinkinių panašaus pobūdžio kultūros paveldo objektų. Projekto veiklomis ketinama Jurbarko dvaro parką paversti skambančiu parku – savaitgaliais parko teritorijoje skambėtų foninė XIX- XX a. (Jurbarko dvaro klestėjimo laikotarpio) muzika, periodiškai, pagal numatytą grafiką arba individualius poreikius parko lankytojai girdėtų edukacines audio programas istorine tematika. Tokiu būdu, pasitelkiant garso informavimo priemones, Jurbarko dvaro parko lankytojai – vietiniai gyventojai ir turistai – gautų žinių apie Jurbarko dvarą, jo klestėjimo laikotarpį, kaip dvaras įtakojo Jurbarko miesto raidą ir miesto svarbą tarptautiniu mastu. Kadangi svarbiausiais Jurbarko dvaro valdytojais laikomi kunigaikščiai Vasilčikovai - būtų skatinamas visuomenės domėjimasis savo krašto, šalies ir net Europos istorija, kultūros paveldu, skatinama tolerancija skirtingoms tautoms, konfesijoms ir kultūroms. Planuojamas projekto veiklas paraiškos teikėjui padės įgyvendinti Jurbarko dvaro sodybos teritorijoje veikiantys kultūrinio turizmo subjektai kaip: Jurbarko krašto muziejus, V. Grybo memorialinio muziejus, Jurbarko Antano Sodeikos meno mokykla. Projekto vertė – 19 719,00 Eur.
1.
|